5 domowych sposobów na przeziębienie

I nadszedł czas jesieni, co dla niektórych z nas może być nie małym zaskoczeniem, ponieważ jeszcze niedawno umieraliśmy z gorąca. O tyle o ile teraz mamy piękną złotą jesień to nie chce Was martwić, ale niedługo będzie to czas pluchy zimna i przeziębień, które będą się na Was czaić za każdym rogiem . Jak to mówią lepiej zapobiegać niż leczyć dlatego mam dla Was 5 sposobów na przeziębienie. Mam nadzieję, że dzięki tym radom uda Wam się go uniknąć.

1. Pij zakwas z buraków.

To złoto najprawdziwsze z prawdziwych. Wszystkie składniki na niego mamy w zasadzie pod ręką, a zrobienie go trwa może 5 minut. Prawdziwą moc macie na wyciągnięcie ręki. Jest to bogate źródło wielu witamin i minerałów oraz doskonale niszczy wolne rodniki i działa przeciwzapalnie! Ogólnie o jego super funkcjach na prawdę możnaby napisać książkę! Jak go zrobić?
Łapcie szybki i prosty przepis:

Składniki:

– 2 kg buraków (najlepiej nie z marketu, tylko ze sprawdzonego źródła)
– 4 litry ostudzonej, przegotowanej wody
– 7 ząbków czosnku
– 4 listki laurowe
– 7 ziarenek ziela angielskiego
– 4 łyżki soli

Sposób przygotowania:

1. Obieramy buraki i kroimy na grubsze plastry.
2. Układamy warstwami w duzym słoju przekładając je czosnkiem i przyprawami, tak żeby ostatnia warstwa to były buraki.
3. W wodzie rozpuszczamy sól i zalewamy tym buraki w słoju.
4. Słoik zamykamy i odstawiamy na tydzień. Ważne aby stały w ciepłym miejscu.
5. Po tym czasie zakwas przelewamy przez sitko i zakwas jest gotowy do picia. Gdy otworzymy przechowujemy go w lodówce.

2. Nie wychodź z domu bez śniadania.

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. I to prawda, a zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Komórki, które odpowiadają za nasza odporność walczą wtedy, gdy są odpowiednio odżywione. Przez noc organizm pracuje i zużywa zapasy energii, a więc jeśli nie dostarczamy mu pożywienia może poczuć się zwyczajnie zmęczony. Dlatego po nocy należy uzupełnić braki pysznym pożywnym śniadaniem. Będzie ono rozgrzewało nasz organizm i dostarczało naszym komórkom odpowiedniej energi do walki z wirusami.

3. Zjedz przynajmniej jeden ciepły posiłek w ciągu dnia.

Idealnie w tym przypadku sprawdzają się gorące zupy z dużą ilością warzyw. Rozgrzewają one cały nasz organizm i dostarczają niezbędnych składników mineralnych, co zdecydowanie sprzyja walce z zarazkami.

4. Jedz naturalne antybiotyki.

Z naturalnych antybiotyków możemy wyróżnić: miód, czosnek, cebulę, imbir, chrzan, tymianek, szałwia, oregano, oraz wszelkiego rodzaju kiszonki. Zawierają one bardzo dużo witamin, mikroelementów, enzymów i przeciwutleniaczy, które są najlepszym sposobem na zwiększenie odporności!

5. Przyzwyczaj swój organizm do zmiany temperatury.

Co to oznacza? To chyba mój najmniej ulubiony sposób ponieważ ja jestem ogromnym zmarzluchem. W zimie najchętniej nie wychodziłabym z pod kołdry. Jednak nie jest to najlepszy sposób na jej przetrwanie. Żeby nie chorować warto się hartować. Mój chłopak wybrał morsowanie jednak ja, ja po prostu zostanę przy pomyśle kąpieli, w której na przemian zmienia się wodę z ciepłej na zimną. Ewemtualnie po saunie wezme lodowaty prysznic i to będzie mój krok w stronę odporności, ale warto.

Tym sposobem przebrneliśmy przez podstawę podstaw, którą od dziś każdy z nas powinien wprowadzić w życie. Trzymajcie sie cieplutko i życzę Wam, abyście nie chorowali ;*

Hit enter to search or ESC to close