Awokado zapiekane z jajkiem z gryczaną grzanką i masłem miętowym

Awokado jest źródłem kwasów tłuszczowych (omega-9, omega-6 oraz omega-3) oraz witamin z grupy B. Posiada wiele właściości zdrowotnych i odżywczych. Ten owoc zawiera również m.in kwas oleinowy, który działa dobrze na obniżanie poziomu cholesterolu oraz potas, który odpowiada za regulację ciśnienia tętniczego i pracę serca. Ma właściwości przeciwnowotworowe, ponieważ zawiera silne przeciwutleniacze takie jak witamina C, E i A. Jest jednak bardzo kaloryczne, dlatego warto połączyć je z mniejsza ilością węglowodanów, a z większą ilością białka. Polecane jest osobom, w każdym wieku, ponieważ działa rewelacyjnie na układ nerwowy. Często jednak nie wiemy jak połączyć i do czego użyć ten wartościowy produkt natury. Zatem prezentuje Wam pomysł na nowoczesne śniadanko z awokado.

Składniki:

– awokado
– 2 jajka
– kiełki brokuła
– papryczka
– 2 kromki gryczanego chleba
– łyżeczka masła
– pół ząbka czosnku
– 5 listków mięty
– czosnek niedzwiedzi do posypania.

Sposób przygotowania:

Awokado przekrój na pół i wydłub pestkę. Wydrąż większe dziury w połówkach i dodaj tam pokrojoną w minikostkę papryczkę. Wbij jajko do jednej połówki, drugie do drugiej połówki.
Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Awokado z jajem oprzyj o ścianki piekarnika i piecz przez 8-9 minut, aż zobaczymy, że jajo się zcieło.
W między czasie wrzuć do piekarnika również gryczaną kromkę. Piecz przez około 3 minutki. Może być razem z awokado.


Zrób masło miętowe:

Zmiksuj łyżeczkę masła, miętę i czosnek. Posmaruj na grzanki.
Jedna porcja to połówka awokado z jednym jajem oraz jedna kromka.
Posyp kiełkami brokuła lub rzodkiewki oraz czosnkiem niedźwiedzim lub oregano.

Przez takie śniadanie, które w przewadze ma białko i tłuszcz na będziesz zdecydowanie dłużej syta niż po zwykłej owsiance, czy kanapkach.

Hit enter to search or ESC to close