Dietetyczne chipsy z jarmużu

Nie wiem jak Wy, ale ja osobiście od słodyczy niestety wolę… chipsy. Tak jestem niesamowitą „chipsiarą” i niestety pomimo iż wiem, że są niezdrowe, często pozwalam sobie na nie na imprezkach. Co mogę powiedzieć to na pewno to, że o ile do słodkości mam sporo alternatyw to na chipsy jest mi je ciężko znaleźć. Muszę Wam powiedzieć, że sama zaskoczyłam się przepisem, który teraz Wam pokaże, ponieważ moje FIT chipsy były zaskakująco dobre. Nie byłam przekonana, ale teraz polecam, bo naprawdę warto je spróbować. Zwłaszcza jeśli, ktoś lubi chipsy tak jak ja.

Składniki:

– jarmuż
– oliwa z oliwek
– sól (uwaga żeby nie przesolić)
– pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:

Zrób marynatę z oliwy i przypraw. Jarmuż porwij na mniejsze kawałki odrzucając twarde łodygi. wymieszaj liście z marynatą i rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz chipsy przez 7 minut w temperaturze 150 stopni.
To byłoby na tyle 😀 Naprawdę polecam ten przepis, bo chipsy są bardzo dobre i nie mają tyle dziadostwa co te ze sklepu..Moje na fotce trochę się przypaliły, ale trzymałam je 10 minut. I tak były pyszne, ale polecam wyciągnąć je ciut szybciej.

PS.

Zapomniałam dodać, że liście jarmużu są skarbnicą białka, błonnika, witamin – przede wszystkim C i K, a także soli mineralnych – zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu – silnego przeciwutleniacza. Właściwości zdrowotne na plus, bo te sklepowe mają tylko tłuszcze trans i milion kalorii 😀

Hit enter to search or ESC to close