Dietetyczne pączki

Oczywiście nie byłoby Dietomaniaczki, gdyby nie znalazłaby również fit alternatywy dla pączków dla tych, którzy mimo wszystko nie chcą robić sobie odstępstw od diety. Zrobiłam zatem fit pączki, które mają połowę mniej kalorii niż te sklepowe.

Składniki:

Część 1

– 25 g drożdży
– 50 ml mleka (musi być ciepłe)
– 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
– łyżeczka ksylitolu

Część 2

– 3 szklanki mąki (u mnie pełnoziarnista pszenna,jasna orkiszowa i ryżowa)
– szklanka ciepłego mleka
– 40 g masła
– 3 łyżki ksylitolu
– szczypta soli
– 2 żółtka i 1 całe jajo
– Nadzienie: u mnie dżem 100 % i proteinowy pudding

Sposób przygotowania:

1. Robimy zaczyn z drożdzy, ktore skruszyłam do 50 ml ciepłego mleka. Dodajemy 2 łyżki mąki pełnoziarnistej i łyżeczkę ksylitolu. Odstawiamy na 20 minut zakryte ściereczką bawełnianą.
2. Przesiewamy mąkę do miski i dodajemy szczyptę soli.
3. Bierzemy nowe naczynie i miksujemy jajko i dwa żółtka z ksylitolem.
4. Do przesianej mąki dodajemy odstane drożdze w mleku, dodatkową szklankę ciepłego mleka i jajka ubite z ksylitolem.
5. Wlewamy rozpuszczone masło. Wyrabiamy ręcznie ciasto. Gdy klei się do rąk podsypujemy dodatkową porcją mąki.
6. Robimy z ciasta kulki. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę i przykrywamy bawełnianą ściereczką.
7. Delikatnie kładziemy kulki na blaszce do pieczenia wyłożonej sreberkiem lub papierem.
8. Do środka wkładamy nadzienie i zalepiamy elikatnie pączka.
9. Pieczemy w 180 stopniach przez około 15-20 minut (muszą się lekko zarumienić)

Całość posypałam ksylitolem zmielonym na puder ❤

 

 

Hit enter to search or ESC to close