Dorsz w sosie holenderskim z warzywami

Słysząc sos holenderski od razu w głowie pojawia się myśl, że to wcale nie jest fit! I w zasadzie jest w tym prawda, ponieważ jest on bardzo tłusty, ale sztuką jest tak dobierać dodatki do dań, żeby wszystko tworzyło spójną całość.

U mnie dziś świeża ryba z warzywami na parze w towarzystwie właśnie wyżej wymienionego sosu i bakłażana zapieczonego z mozzarellą. Pozbyłam się w tym daniu węglowodanów złożonych na rzecz właśnie moich ” tłustszych” dodatków. Efekt powalił na kolana, zapewniam!

Składniki:

– ryba u mnie dorsz
– kilka plastrów bakłażana,
– ser mozzarella, sól i pieprz,
– warzywa na patelnię.

Sos holenderski : 150 g masła, 3 żółtka, 3 łyżki soku z cytryny, 1/4 łyżeczki soli, szczypta pieprzu ( wychodzi szklanka sosu – wiadomo, że można sobie dać go tylko troszkę, bo jest mocno kaloryczny – info dla tych dbających o linię)

Przygotowanie:

Bakłażana solimy i pieprzymy i dajemy na niego starty ser. Zapiekamy w piekarniku . Rybę i warzywa gotujemy na parze tak około 20 minut. Polewamy sosem holenderskim (na internecie znajdziesz dużo patentów do jego przygotowania, składniki podałam wyżej. Ja robię go w Thermomixie.) Ostatnio własnie Thermomix trochę ratuje mi życie, bo  nim gotowanie jest dużo prostsze i nie zajmuje tyle czasu i pobrudzonych garnków co zwykłe.

Hit enter to search or ESC to close