Proteinowe lody domowej roboty

Nie od dziś mówię, że zdecydowanie bardziej wolę zrobić sobie słodycze sama, ponieważ wtedy dokładnie wiem co jem. Cudowna pogoda sprawia, że mamy ochotę nie tylko na ciasta, ale również na zdrową orzeźwiającą przekąskę! W celu zaspokojenia swoich smaków, postanowiłam zrobić sobie zestaw awaryjny do zamrażarki i przygotować domowej roboty lody. Mam dla Was dwie wersje. Jednak dla tych , którzy używają białka, druga dla tych, którzy nie używają i wolą naturalne składniki.

Lody malinowe:

– pół puszki mleczka kokosowego
– 200 g mrożonych malin
– łyżka ksylitolu/erytrytolu lub miodu
– miarka odżywki białkowej o smaku truskawki lub maliny

Jeśli ktoś nie używa odżywki może ominąć ten element i dodać troszkę więcej miodu lub ksylitolu/erytrytolu.

Sposób przygotowania:

Wszystko blendujemy na gładki mus i wkładamy do zamrażarki.

Lody o smaku mango:

– pół puszki mleczka kokosowego
– pół dojrzałego mango
– łyżka ksylitolu/erytrytolu lub miodu
– miarka odżywki białkowej o smaku waniliowym

Jeśli ktoś nie używa odżywki może ominąć ten element i dodać troszkę więcej miodu lub ksylitolu/erytrytolu.

Sposób przygotowania:

Wszystko blendujemy na gładki mus i wkładamy do zamrażarki.

Lody limonkowo – miętowe:

– całe awokado
– sok z limonki całej
– 10 orzeszków nerkowca
– 20 listków mięty
– 3 łyżki mleczka kokosowego lub migdałowego.
– 2 łyżkki ksylitolu

Sposób przygotowania:

Wszystko blendujemy na gładki mus i wkładamy do zamrażarki.

Jeśli odrzucimy odżywkę białkową lub zastąpimy ją roślinną wyjdą nam lody w wersji wegańskiej!

Ja swoje lody podałam w kupionym wafelku (znalazłam również takie bez cukru w piekarni), ale można podawać w pucharku z owocami i innymi dodatkami.

Zdecydowanie pycha, a w dodatku jest to super alternatywa dla dzieci, aby ograniczyć cukier w ich codziennej diecie!

 

Hit enter to search or ESC to close