Sernik na kruchym spodzie dla cukrzyków

Święta zbliżają się wielkimi krokami, więc to czas na łapanie przepisów na świąteczne serniki, makowce i inne pyszności, które są nierozłącznym elementem stołu w takim okresie. Ja podsyłam Wam przepis na odcukrzony sernik na kruchym spodzie, który nie tylko smakuje, ale i wygląda obłędnie 🙂 Nie wiem, czy jest lepszy od babcinego, ale na pewno jest na zdrowych zamiennikach co może świetnie zdać egzamin na przykład u osób chorujących na cukrzyce 🙂 Łapcie przepis ;*

Kruchy spód:

– 2 żółtka (białka zostawiamy do sernika)
– 50 g mąki owsianej
– 100 g mąki ryżowej
– łyżka ksylitolu
– 70 g oleju kokosowego (rozpuszczamy)

Sposób przygotowania:

Składniki na spód sernika zagniatamy w misce. Formujemy kulkę, którą przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Rozgniatamy ją na boki i dopasowujemy do foremki, aby ciasto wypełniło cały spód blachy.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego na 175°C, pieczemy 10 minut, wyjmujemy i odstawiamy na bok. Teraz przygotowujemy sernik.

Składniki:

– 1 kg białego sera (uzyłam taki z wiaderka)
– 250 ml mleka 2%
– 2 proszki budyniowe o smaku waniliowym bez cukru
– 5 jajek +te dwa białka co zostały ze spodu sernika
Ksylitol/erytrytol wg uznania ja dałam szklankę. (Można dodać jak ktoś chce dodatkowo odżywki białkowej żeby sernik był bardziej proteinowy ale to nie jest konieczne.)
– gorzka czekolada do polewy i pół szklanki mleka

Wykonanie:

Oddzielić białka od żółtek. Ser, mleko, żółtka, ksylitol i budynie zmiksować na gładką masę. W drugim naczyniu ubić na sztywno białka. Obie masy wymieszać delikatnie za pomocą szpatułki drewnianej i ewentualnie dosłodzić jeszcze do smaku.
Sernik wlać na wcześniej zrobiony spód i włożyć do nagrzanego do 170 stopni piekarnika. Piec około 60 minut. Po upieczeniu wyłączyć piekarnik i zostawić sernik w środku przez około godzinę przy uchylonych drzwiczkach.

Czekoladę rozpuścić w garnku wraz z mlekiem , polać sernik i zostawić do zastygnięcie polewy. Wsadzić całość po ostudzeniu do lodówki.
Sernik może być wilgotny więc musi się odstać w lodówce i najlepszy jest na następny dzień 🙂

Z sernika wyjdzie nam 12 sporych porcji – można je też podzielić na więcej wtedy będą mniejsze i będą miały mniej kalorii. Cale ciasto ma 4950 kcal w tym : B: 134 g, T: 395 g oraz W: 263 g , czyli jeden kawałek sernika przyjmujemy, że ma około:  412 kcal w tym: 11 g białka , 32 g tłuszczu i 22 g węglowodanów.

Sernik jest bez cukru zatem będzie bezpieczny dla osób, które tego cukru musza unikać. Dodatkowo w smaku nie różni się od zwykłego nacukrzonego sernika. <3

Zobacz także: Czym zastąpić cukier? Lista bezpiecznych słodzików

Hit enter to search or ESC to close